Monday, May 24, 2010

Lampu hijau untuk beading

hai...

Lampu untuk membeading sudah bertukar daripada merah ke hijau. Teka siapa kontrol lampu tu? Bukan encik suami, tapi si kecil manja saya.

Akhirnya, si manja saya dapat melihat mamanya membeading dan dapat juga memahami bahawa 'jangan' bermaksud 'jangan'.

Jadi, insyaAllah, projek2 tertunda saya akan diteruskan. Akan keluar juga persalinan-persalinan tua dari gerobok usang buat saya anyamkan manik-manik indah padanya, buat mengisi keinginan di sanubari untuk berkarya dengan manik.

Buat waktu ini, harapan saya ialah menyiapkan kurung tradisional putih buat menghadiri majlis pernikahan adinda ipar penghujung tahun nanti.

Jika ada permintaan daripada saudara dan teman2 rapat, beading simple insyaAllah akan dipenuhi, maklumlah, Aidilfitri bakal menjelma, dan saudara mara juga bakal menghadiri majlis pernikahan yang sama.

Semestinya, persalinan raya untuk diri sendiri dan anakanda-anakanda juga diharap sempat dianyamkan manik.

Habis Aidilfitri, baru mungkin dapat disampaikan hajat hati untuk menganyam manik di persalinan tua.. Sabarlah hati, gunung dikejar tak akan lari.

No comments:

Post a Comment